Kuddar

Jag skall sy nya kuddar till våran soffa idag har jag planerat. Både kuddar och kuddfodral. Jag hittade en gammal kudde som jag misstänkte hade vadd i så jag tog isär den och mycket riktigt var där väldigt väl pressad vadd. Som tur är har man haft många terminer syslöjd så jag vet hur man får en liten tuss vadd att bli till en stor tuss vadd. Bildbevis finns i slutet av inlägget.

Jag hoppas att allt går enligt planerna så att det blir ett inlägg idag till följd av detta. Hoppas lite för min skull också så att det blir ordning i mitt huvud snart. Många planer, få ting gjorda.



Till vänster på bilden ser ni kudden jag tagit vadd av och till höger ser ni ungefär 1/4 av kudden. Tänk så många kuddar man kan göra av en kudde!

Jag har slarvat mycket också så jag kan få vaddet större om jag vill. Det är som magi. Man försöker få så mycket luft som möjligt i vaddet genom att få det så glest som möjligt. Det är bara att sitta och dra isär, gång på gång. Det tar en stund men det är det värt!



Kommentarer
Postat av: Veronica svarar

hej. jo jobbar hela denna vecka helgen och nästa vecka....så inte så mycket tid över till annat. Spännande med kuddar :D

2010-01-26 @ 16:25:05
URL: http://livetivitavillan.blogg.se/
Postat av: Veronica svarar

jo jag skickade tillbaka dem nästa dag.

2010-01-26 @ 16:25:32
URL: http://livetivitavillan.blogg.se/

Skriv gärna i alla fält nedan:

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Blogg:

Knåpa ihop något här:


Trackback