Formstekta ägg

Många gånger när jag gått och kikat inne i affären Clas Ohlson så har jag velat köpa de där äggformarna i silikon. Det är helt enkelt formar som man lägger i stekpannan och steker ägget i. Idag kom min käre sambo hem med ett par sådana formar. Frukosten blev alltså ägg och bacon! Resultatet blev väl inte perfekt men jag tror att det krävs övning och tålamod.

Det var riktigt roligt att prova och jag tror verkligen inte att de kommer ligga i lådan och samla damm. Det finns ju annat man kan använda dem till, ta till exempel pannkakor eller plättar. Det skulle bli poppis bland barn att få pannkakor eller ägg i form av fyrklöver, hjärtan och stjärnor! Det är ganska poppis hos mig med.








Formarna hittar du HÄR.

Kommentarer
Postat av: Sara

Såna köpte vi faktiskt för ett tag sen, ett hjärta och en stjärna. =) Patrik som tjatade till sig dom såklart. Men dom var ju inte dyra heller så.



Men jag tyckte det var svårt att steka i dom, dom höll inte tätt. (eller så är våran stekpanna sne å vinn)

2010-01-12 @ 19:21:40
URL: http://sarasyttre.blogg.se/

Skriv gärna i alla fält nedan:

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Blogg:

Knåpa ihop något här:


Trackback